Οι χορτοφάγοι δεν τρώνε κρέας. Οι βέγκαν το προχωρούν ακόμα περισσότερο και απέχουν και από τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, ακόμα και το μέλι. Πρόκειται για μια ματιά στο θέμα, όχι για μια δικαστική εξέταση.  Υπάρχουν πολλά που πρέπει να σας ανησυχούν γύρω από το κρέας, ιδιαίτερα όσον αφορά την προέλευση. Οι ορμόνες και τα αντιβιοτικά αποτελούν μεγάλη ανησυχία.

Επιστημονικές αναφορές υποδεικνύουν σύνδεση του κόκκινου κρέατος με τον καρκίνο του προστάτη και την αθηροσκήρωση. Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι οι ζωικές πρωτεΐνες προκαλούν φλεγμονή και κατακράτηση νερού. Μεγάλο μέρος της εκτροφής των ζωντανών γίνεται με καλαμπόκι ακόμη και με σάκχαρα.

Οι μελέτες αναφέρονται μόνο στα επεξεργασμένα κρέατα, όπως το ζαμπόν, το μπέϊκον, το λουκάνικο και τη γαλοπούλα.

Υπάρχουν τρία πράγματα που αξίζει να αναφερθούν:

  • Αποφύγετε όλα τα επεξεργασμένα κρέατα, συμπεριλαμβανομένων των κατεψυγμένων παρασκευασμένων γευμάτων και του κρέατος με χημικά πρόσθετα.
  • Αποφύγετε τηγανητά και ψητά κρέατα. Οι καρκινογόνες ουσίες πρέρχονται από ψησίματα υψηλής θερμοκρασίας. Τα αργά μαγειρεμένα κρέατα μπορούν να αποφύγουν αυτόν τον κίνδυνο.
  • Ψάξτε για το καλύτερο κρέας που μπορείτε να βρείτε και να αντέξετε οικονομικά. Ο όρος «βιολογικά» δεν περιγράφει τις συνολικές συνθήκες που συχνά υπάρχουν. Τα ζώα «ελευθέρας βοσκής» είναι η πιο υγιής επιλογή καθώς δεν σταβλίζονται, τρέφονται και κινούνται έξω.

Τι συμβαίνει με τα γαλακτοκομικά;

Η κύρια ανησυχία φαίνεται να είναι η βόεια αυξητική ορμόνη (BGH). Όπως και το MSG, είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν παρόμοιες χημικές ενώσεις που θα επιφέρουν παρόμοια αποτελέσματα, αλλά με διάφορα ονόματα υποκατάστατων. Όλο και περισσότερες ετικέτες γάλακτος δηλώνουν πλέον «FREE BGH».

Πολλοί συνδέουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα με τον καρκίνο, τη μη ανοχή στη λακτόζη και την ανθεκτικότητα στα αντιβιοτικά. Η εύρεση του βιολογικού γάλακτος, η αποφυγή αγελαδινών προϊόντων και η προσφυγή σε κυρίως σε αιγοπρόβεια ή κατσικίσια γαλακτοκομικά, που τα ζώα τρέφονται με χορτάρι, αποτελούν μια καλή επιλογη. 

Τι συμβαίνει με το βεγκανισμό;

Συχνά καρδιακά επεισόδια; Ναι πράγματι. Το συγκεκριμένο θέμα αφορά vegans που τρώνε κακής ποιότητας τρόφιμα όπως τα τσιπς πατάτας ή τηγανητές πατάτες και γενικά κακής ποιότητας υδατάνθρακες. Υπάρχουν πολλά φυτικά έλαια που θεωρούνται επικίνδυνα για την υγεία , ειδικά υδρογονωμένα έλαια και τρανς-λιπαρά. Πολλά έλαια χάνουν τη θρεπτική τους αξία όταν θερμαίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες. Το έλαιο καρύδας έχει προταθεί από τη βιομηχανία παραγωγής καρύδας ως οφέλιμο για την υγεία όμως είναι εξαιρετικά υψηλό σε κορεσμένα λιπαρά (στο γάλα καρύδας το 63% των θερμίδων του είναι από το λίπος). Γιατί να αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη στο κρέας, και στη συνέχεια να το προτιμάτε την καρύδα; 

Πολλές μελέτες αναφέρουν ότι η κατανάλωση κρέατος προκαλεί φλεγμονή. Ωστόσο, άλλες μελέτες έδειξαν μεγάλη φλεγμονή από τη γλουτένη. Μια νεότερη μελέτη έδειξε ανάπτυξη φλεγμονών σε εκείνους που τρέφονταν με κρέας από ζώα που έχουν ανατραφεί με το καλαμπόκι, και όχι με χορτάρι.

References

  1. Barnard, Neal D., and Robyn Webb. The get healthy, go vegan cookbook. Philadelphia, Da Capo Life Long, 2010. 226 p.    TX837.B295 2010
  1. Campbell, T. Colin, and Thomas M. Campbell II. The China study: the most comprehensive study of nutrition ever conducted and the startling implications for diet, weight loss and long-term health. Dallas, BenBella Books, 2005. 417 p.    Bibliography: p. 369-404. RA784.C235 2005
  1. Duyff, Roberta Larson. The vegetarian way. In her American Dietetic Association complete food and nutrition guide. 3rd ed., rev. and updated. Hoboken, NJ, John Wiley & Sons, c2006. p. 504-522. Includes bibliographical references.  RA784.D89 2006
  1. Fraser, Gary E. Diet, life expectancy, and chronic disease: studies of Seventh-Day Adventists and other vegetarians. Oxford, New York, Oxford University Press, 2003. 371 p. Bibliography: p. 315-361. RM236.F736 2003
  1. Key, Timothy J., Paul N. Appleby, and Magdalena S. Rosell. Health effects of vegetarian and vegan diets. Proceedings of the Nutrition Society, v. 65, Feb. 2006: 35-41. Bibliography: p. 39-41. TX501.N9, vol. 65, 2006
  1. Mangels, Reed. Weight control the vegan way. Vegetarian journal, v. 25, Jan./Feb. 2006: 6-11. URL: http://www.vrg.org/journal/vj2006issue1/vj2006issue1weight.htm
  1. Moskowitz, Isa Chandra, and Matthew Ruscigno. Appetite for reduction: 125 fast & filling low-fat vegan recipes. Cambridge, MA, Da Capo Lifelong Books, 2011. 2790 p. TX837.M744 2011